Известие

Collapse
No announcement yet.

Съвет относно покупка на 159

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • На 2.2 двигателя по-няма какво да му се развали.

    Рядко се пишат "оплаквания" за смяна на вериги което си е консуматив и някой се оплаче че трябвало да сменя и зъбно колело на колянов вал, с което се предава движението на веригата.
    Това обаче е защото ако е сменяна верига не е сменяно зъбно колело на колянов вал, а то също се износва и "изяжда" от веригата и с времето започва да дава големи хлабини което пък предизвиква грешки в компа, при заплаване и неплавна работа на двигателя, включително "звънтене"на веригата.

    2.2 двигателя на 159-ката е единствения със селеспийд кутия(робот) и трябва да помислиш дали искаш 2.2 с механична или с полумеханична(селеспийд) скоростна кутия.

    В предните модели селеспйда имаше проблеми, ама повечето от тях се решаваха лесно със 120-180 лева и смяна на "акумулатор"- след което поне едно 120 000-130 000км нямаше проблеми.

    Много рядко селеспийда дава фирма откъм "мозъка" на робота, тогава го пращаха във Варна в ТУ и там мисля го програмираха наново или просто го калиброват- какво правят те си знаят, но явно могат да го ремонтират.И за това има отзиви във форума, а и не само във форума.Изобщо на 2.2 нелечими проблеми няма нито на механичната кутия, нито на селеспийда.Разбира се от селеспийда при равни други условия е по възможно да се очаква проблеми, но те са "лечими" с до 500-800 лева с включен труд.

    Малко надъхване за 2.2 мотора със селеспийд : https://www.youtube.com/watch?v=PszpXYGlyj4&t=53s


    За 2.4 дизела - по-бърз е, има по-голям въртящ момент и малко по висока скорост.

    Проблемите са му типични за дизелите е екокарантии - премахват се вихрови клапи или се купува нов колектор или както се нарича.Онзи ден видях за около 370 лева в интернет магазин за 2.4 дизел и то чисто нов.

    Освен това се говори че на 2.4 пукал глава на 5-ти цилиндър.Факт е че това обаче не се случва на всяка 2.4-ка, а и отделно в нета по форуми и има и анализи на технически лица с опит в ремонта се прави извод, че това се дължи на някои "особености" при използване на колата от собственика й и разбира се донякъде на недалновидността на италианските инженери, които не са предвидили да направят този дизел да е по дуракоустойчив ...Изобщо съвкупност от няколко фактора едновременно.

    Принципно ако 2.4 дизелът се кара с прилично синтетично масло което да има преимуществено синтетична база(но не хидрокракинг, а ПАО или/ естери) което е устойчиво на температури, изключвам това да се случи и да даде дефект.

    Принципно има й слухове за недобро проектирано смазване точно в тази част на двигателя, но се съмнявам това да е така.

    Ето малко по темата:

    1.http://www.forum.alfaholicy.org/159_brera_brera_spider/134208-pekajace_glowice_2_4_jtdm.html?language=en




    2. http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-159-brera-andamp-946-spider/1038770-searching-for-a-2-4-jtdm-cylinder-head.html

    3. http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147-156-andamp-gt/1008465-head-gasket-going-out-coolant-pressure.html

    Лично аз съм раздвоен по темата дали 2.2 бензин или 2.4 дизел.

    Честно казано навремето търсих 2.2 селеспийд, но нямаше.

    От 2.2 бензин очаквай разход от около 10.5, ако си по-спокоен можеш да го докараш до около 9.0-9.5. Извънградско може би 8.1-8.7. От 2.4 дизел последният път с нови филтри и масло го докарах извънградско около 850км на 5.8, а преди миналата година на 6.1-6.3 литра. В България по магистрала реалистичното е 6.9-7.9литра със 130-140 кмч.

    Имам познат и той за 2-ри път си потроши 2.5 туарега и сега му е "паметник" като преди това дори се хвалеше -бил сложил само 100% антифриз без вода...


    При всички тези положения обаче главата на буталото е пукана от прегряване.Теории най-различни, но фактите говорят точно това.

    Да не говорим, че масово се практикува чипване с увеличаване на мощността с 30-40 до 50 коня на 2.4-та, без да се предвижда съответният "хардуер" и след това се "пържи" от ентусиастите все едно е състезателен автомобил ... Някои от форума "практикуваха" и "светофарен драг" по софийските улици, докато не им "хвърли масло" двигателя и се усраха от страх колко ще им бръкне в джоба ...



    Ако имаш повече парички и не държиш толкова на екстрата навигация може да се пуснеш на 1.75tbi, което според мен е може би най-алфовия двигател за този модел и най-смисления откъм изживяване да управляваш алфа ромео 159.Казвам "без навигация" защото тези със са много редки и са си по-сериозна цифра, ако имаш пари търси и 1.75tbi с навигация.



    П.П. Общо взето това е, и трябва да се приготвиш за +287 лева най-малко до 813 лева данък МПС в зависимост в коя община ще му е регистрацията.Става въпрос за 2.4 дизел 200/210 коня и 200 коня 1.75 tbi
    Last edited by alfa racer GTA; d.m.y г., 13:27.
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

    Comment


    • Мерси за изчерпателната информация.
      Засега клоня към 2.2 бензин с обикновена ръчна кутия.

      Някакво инфо за надеждността на автоматиците при този модел?

      Comment


      • Чети за Айсин автоматиците.
        Този е 6 степенен.
        Като цяло доста добре се държи.
        Проблеми има с електромагнитните клапани на хидравличния блок.
        Сменят се на място, без да се сваля скоростната кутия.
        Вече има в ebay на достъпни цени.
        Не бих си купил 159 с ръчна кутия, ако мога да си намеря хубава автомат.
        Малко трудно се намира 1.9 автомат,седан, затова си купих с ръчна кутия.
        Забрави за SELESPEED изпълненията.
        1996 164 Super T.S | 2003 166 20V Sportronic Distinctive + Haes & Webasto | 02/2006 159 SW JTDм 150 CAVALLI HIGH DPFon

        Comment


        • Мерси, ще се почета още тогава.

          Comment


          • Здравейте, колеги!

            Моята 146 вече е за смяна (след 14 години вярна служба при мен), така че 159 изборът за следващ автомобил.
            Изискванията ми са да е след 2008, по възможност 2,0 JTDm 170кс с ръчни скорости, да не е съвсем с базови екстри като оборудване, за предпочитане да не е от автокъща.
            Моля за мнение по следните обяви:

            https://www.cars.bg/offer/c2672899

            https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cg...7&slink=7j3o6s

            https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cg...9&slink=7j3o6s

            Последната е Ti, беше пусната преди месец-два тук във форума. Въпросите относно нея са дали си заслужава разликата в цената (макар че 15к са ми над бюджета от около max 12к), доколко е по-ниска от моята 146, твърдо ли вози и дали разходите по нея няма да са съпоставими с тези на 2,4 дизел?
            If flying is your religion...

            Comment


            • Аз да попитам, този двигател 2.0jtdm съм чувал, че в опел инсигня чупи колянови валове на поразия. При 159 няма ли го този проблем?
              Карам Пижо 406 HDi, но само през деня! Нощем в сънищата си карам Alfa

              Comment


              • "Тоя 2.0" при Инсигния бил конструктивно изменен според дадените спецификации от инженерите от Руслехайм.Те счели че има недомислици в 2.0 слаган на италианските коли и решили да го "усъвършенстват" .

                Във форума имаше точно описано какво е променено в двигателя по зададените от тях характеристики и точно по една от промените предизвиквала намалено смазване или нещо подобно.

                Сипваш ли добро масло на двигателя навреме няма да има проблем.


                2.0 е по-нов от 2.4 двигателя, но е създаден само и единствено за да отговори на новите ЕКО изисквания на ЕС.
                И аз бях "залитнал" в тази посока - на суперикономичен двигател, но колко ще изминеш с 2.0 jtd- 1400км с един резервоар.Не мисля. С моята извънградско с нови филтри и масло с 5.8 1200км ще ги направя.

                Ако купувам сега 159-ка бих избрал или 1.75tbi или 2.4 дизел.

                Така или иначе новите дизели на алфа всичките са с 4 цилиндрови двигатели и нови дизели няма да се разработват според плановете на СМ(Серджио Маркионе), който обяви, че от 2022 година в алфа ромео няма да се влагат дизелови двигатели.

                Не става ясно какво се случва с мазерати GTS, Gilbi и Леванте които имат 250 и 272 коня дизелови двигатели.

                Към момента най-силният двигател е 8 цилиндровият на мазерати quatroporte GTS който е 530 коня и с него се достига до 303/308кмч, но ще има в края на тази година или началото на другата и друг двигател biturbo който ще се слага на Levante Trofeo и с него ще може да се достига до около 325-340кмч. Не е сигурно колко точно, тъй като колата все още е в процес на изпитания.Така или иначе това е най-бързият СЮВ в света. https://www.maserati.com/maserati/in...onal-Auto-Show
                Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

                Comment


                • Има едно гумено уплътнение на маслената помпа, което с годините се прецаква и трябва да се сменя, като се сваля само картера. Струва 31.50 лв.?!?! Сменяш го и си караш без да ти пука.... Има и симптом, от който може да се разбере дали въпросното уплътнение е за смяна - когато колата е студена изписва ниско налягане на маслото, като загрее се оправя. Аз на моята 2.0 го смених превантивно.
                  Alfa Romeo Stelvio 2.2 JTDm Q4 Lusso, Alfa 166 2.4 JTD 20V, Alfa 159 2.0 JTDm, Piaggio NRJ Power DT; EX: Alfa Romeo Giulietta MA; Alfa Romeo 166 JTD; Alfa Romeo 156 SW 1.9 16v JTD; Alfa Romeo 156 2.4 jtd, Alfa 147 TS, Chrysler Grand Voyager 2.8

                  Comment


                  • Първоначално публикувано от limones Покажи съобщение
                    Здравейте, колеги!

                    Моята 146 вече е за смяна (след 14 години вярна служба при мен), така че 159 изборът за следващ автомобил.
                    Изискванията ми са да е след 2008, по възможност 2,0 JTDm 170кс с ръчни скорости, да не е съвсем с базови екстри като оборудване, за предпочитане да не е от автокъща.
                    Моля за мнение по следните обяви:

                    https://www.cars.bg/offer/c2672899

                    https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cg...7&slink=7j3o6s

                    https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cg...9&slink=7j3o6s

                    Последната е Ti, беше пусната преди месец-два тук във форума. Въпросите относно нея са дали си заслужава разликата в цената (макар че 15к са ми над бюджета от около max 12к), доколко е по-ниска от моята 146, твърдо ли вози и дали разходите по нея няма да са съпоставими с тези на 2,4 дизел?
                    Конкретно Ti ката я гледах през март, тогава още не беше обявена за продажба. Наистина запазена и поддържана кола. Затова и няколко пъти си позволих да я препоръчам тук. Останах с много добри впечатления и от колегата който я продава. Фен е на марката и изпипва нещата. Към онзи момент всичко по колата беше сменено, нагласено и платено, с каско и т.н. - "качваш се и караш" както пишат по обявите Има много екстри, а Ti си е пакет който радва всеки фен на модела. Втора употреба само джантити и са към 1500лв, салона сигурно над 2000лв. Друг е въпроса след време при препорадажба до колко някой ще оцени този пакет. Но все пак впечатленията ми от колата от преди 3-4 месеца ...
                    Last edited by marin_mv; d.m.y г., 09:42.
                    Alfa Romeo 159 SW, 2009, 1.9 JTDm, Q-tronic, 180 h.p., 400 N.m

                    Comment


                    • Последната - ТИ-ка, от Пловдив е на коректен колега от форума. Колата е добре поддържана и определено си заслужава да й се обърне внимание.
                      Alfa Romeo 159 1.9 JTDm, SW, Lancia Delta II 1,6
                      ".... 150 На превала Ляв 5 и веднага Десен 5! спирай, че си ебало майката за Ляв 2 на скок !!!ХОРАТА... "

                      Comment


                      • Първоначално публикувано от limones Покажи съобщение
                        Здравейте, колеги!

                        Моята 146 вече е за смяна (след 14 години вярна служба при мен), така че 159 изборът за следващ автомобил.
                        Изискванията ми са да е след 2008, по възможност 2,0 JTDm 170кс с ръчни скорости, да не е съвсем с базови екстри като оборудване, за предпочитане да не е от автокъща.
                        Моля за мнение по следните обяви:

                        https://www.cars.bg/offer/c2672899

                        https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cg...7&slink=7j3o6s

                        https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cg...9&slink=7j3o6s

                        Последната е Ti, беше пусната преди месец-два тук във форума. Въпросите относно нея са дали си заслужава разликата в цената (макар че 15к са ми над бюджета от около max 12к), доколко е по-ниска от моята 146, твърдо ли вози и дали разходите по нея няма да са съпоставими с тези на 2,4 дизел?
                        TI-ката изглежда невероятно. Направо те кара да се влюбиш. Иди ги виж и двете колега, на място и ще разбереш коя е твоята. Въпреки, че аз ако търсех сега 59-ка, може би щях да се спра на нея.
                        А между другото, защо избра 159, след 146-цата? В началото на годината и аз бях пред дилема 59 или Жулиета и мисля, че направих правилния избор. С двигател 2.0 JTDm-2 съм, заводски без вихрови клапи. С моето каране извънградско (на магистрала - 140-160, понякога 180; иначе на пътя 100 - 120) разхода ми е 5.7. В София ми е 7.2. Тествах няколко пъти да карам с плавно спиране и плавна газ, с 1-2 км/ч под ограниченията, разхода падна на 3.9. Ама не ми гот това...
                        Като гледам има обяви в мобилето, които са горе-долу около бюджета ти...

                        П.П. Пропуснах да напиша, че заводски съм 140 коня, в момента около 170, без егр и дпф...
                        Last edited by pa4ito; d.m.y г., 15:42.
                        145, 1.6 boxer
                        156, 2.4 JTD - ex
                        Giulietta, 2.0 JTDm

                        Comment


                        • Благодаря за мненията по моето питане.

                          Знаех си аз, че изборът ще е както пишат по чуждите форуми "heart over the head", но сега поне ще имам оправдание пред жената - "колегите казват Ti" - да увелича малко бюджета

                          Освен Ti комбито ще погледна и тази:

                          https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cg...0&slink=7j3o6s

                          Макар че е 2,4, седанът ми допада повече като визия.

                          А в отговор на въпроса защо 159 - отдавна ми е мечта и се заглеждам по нея, много повече ми допада като външен/вътрешен дизайн. 146 я взех с идеята да я кара и жената - да не е много голяма и много мощна, но така или иначе си я карам само аз, така че това отпада като критерий.
                          Last edited by limones; d.m.y г., 15:14.
                          If flying is your religion...

                          Comment


                          • Здравейте ,
                            дали някой е оглеждал долупосочения автомобил?
                            https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cg...1&slink=7mikxl

                            Comment


                            • Първоначално публикувано от Djaim Покажи съобщение
                              Здравейте ,
                              дали някой е оглеждал долупосочения автомобил?
                              https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cg...1&slink=7mikxl
                              Като гледам заглавието .. или не знае какво продава , или е правил обявата след 1 литър ракия но това в кръга на шегата .. тази цена за уж "обслужена кола в топ състояние" нещо ми намерисва , прекалено ниска е ..
                              Alfa Romeo 156 2.4 20v "TI" - Ex ..
                              Alfa Romeo 147 2.0 TS Selespeed - Ex ..
                              Fiat Bravo 1.9 JTD 105hp - Ex..

                              Comment


                              • Първоначално публикувано от alfa_romeo_forever Покажи съобщение
                                Като гледам заглавието .. или не знае какво продава , или е правил обявата след 1 литър ракия но това в кръга на шегата .. тази цена за уж "обслужена кола в топ състояние" нещо ми намерисва , прекалено ниска е ..
                                ))....вярно за бензиново жтд 2,2 за първи път чувам...))....може и да има......и аз имам проблем с алкохола, ама не чак толкова.....иначе цената за 12 и косур годишна кола е нормална.....за нашият стандарт, който стандарт е пълен с изненади, ако ме разбираш....тя и колата ще ги има, ако ги няма си изтъркал печелившото билетче...)
                                По добре палава италианка, отколкото скучен германец....
                                https://www.youtube.com/watch?v=oE29b_nLoFE

                                Comment

                                Working...
                                X